Θερινό κύμα μηνυμάτων από την ΑΑΔΕ

Χάνονται μαζικά οι ρυθμίσεις στα Ταμεία
30 Ιουλίου, 2024
Δείτε τα όλα

Θερινό κύμα μηνυμάτων από την ΑΑΔΕ

30/07/24

Αποδέκτες επιχειρήσεις και φυσικά πρόσωπα λόγω αυξημένων υποχρεώσεων για δηλώσεις και οφειλές

«Καύσωνας» ηλεκτρονικών μηνυμάτων χτυπά τους φορολογούμενους, ειδικά την περίοδο αυτή οπότε και οι υποχρεώσεις λόγω δηλώσεων και οφειλών είναι αυξημένες, καθώς η ΑΑΔΕ εκτός από τους ελέγχους στις παραλίες δεν ξεχνά την κύρια «πηγή» εσόδων.

ΤΑ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΑ μηνύματα μάλιστα που αποστέλλονται από τη Διεύθυνση Φορολογικής Συμμόρφωσης διακρίνονται σε δύο μεγάλες κατηγορίες:

α) ΜΗΝΥΜΑΤΑ ΥΠΕΝΘΥΜΙΣΗΣ: Τα ηλεκτρονικά μηνύματα υπενθύμισης αφορούν την υποβολή περιοδικών δηλώσεων ΦΠΑ σε επιχειρήσεις που τηρούν απλογραφικά ή διπλογραφικά βιβλία. Αποστέλλονται σε μηνιαία βάση (διπλογραφικά) και τέσσερις φορές ετησίως (απλογραφικά) λίγες ημέρες πριν από την καταληκτική ημερομηνία υποβολής τους, με στόχο την υπενθύμιση της σχετικής υποχρέωσης.

β) ΜΗΝΥΜΑΤΑ ΕΝΤΟΠΙΣΜΟΥ: Τα ηλεκτρονικά μηνύματα εντοπισμού απευθύνονται σε φορολογουμένους που δεν έχουν ικανοποιήσει εμπρόθεσμα τις φορολογικές τους υποχρεώσεις. Αποστέλλονται μετά την καταληκτική ημερομηνία υποβολής των δηλώσεων ή πληρωμής των οφειλών, ενώ αφορούν τις παρακάτω θεματικές ενότητες:

i. ΦΠΑ σε επιχειρήσεις που τηρούν απλογραφικά και διπλογραφικά βιβλία: όταν δεν έχει υποβληθεί η περιοδική δήλωση εμπρόθεσμα ή μέχρι την ημερομηνία δημιουργίας του αρχείου υπόχρεων.

ii. Φόρος Εισοδήματος Φυσικών Προσώπων: όταν δεν έχει υποβληθεί η δήλωση εμπρόθεσμα ή μέχρι την ημερομηνία δημιουργίας του αρχείου υπόχρεων.

iii. Φόρος Εισοδήματος Νομικών Προσώπων: όταν δεν έχει υποβληθεί η δήλωση εμπρόθεσμα ή μέχρι την ημερομηνία δημιουργίας του αρχείου υπόχρεων.

iv. Πρόσφατες Ληξιπρόθεσμες Οφειλές: όταν δεν έχουν πληρωθεί εμπρόθεσμα ή μέχρι την ημερομηνία δημιουργίας του αρχείου η/οι βεβαιωμένη/ ες οφειλή/ες, που έληξε/αν έως την τελευταία ημέρα του προηγούμενου μήνα.

v. Φόρος Μισθωτών Υπηρεσιών: όταν δεν έχει υποβληθεί η δήλωση εμπρόθεσμα ή μέχρι την ημερομηνία δημιουργίας του αρχείου των υπόχρεων.

vi. Λοιπές φορολογικές υποχρεώσεις: όπως είναι η μη υποβολή δήλωσης Στοιχείων Ακινήτων, η υποβολή κενών δηλώσεων ΦΠΑ, η μη υποβολή δήλωσης έναρξης/μεταβολής εργασιών κ.ά.

vii. Διασταυρώσεις: όταν από διασταυρώσεις που διενεργούνται εντοπιστούν φορολογούμενοι που είτε δεν έχουν υποβάλει φορολογική δήλωση παρά την υποχρέωσή τους, είτε έχουν αποκτήσει εισοδήματα τα οποία δεν έχουν συμπεριλάβει σε δήλωσή τους.

Όταν… χτυπάει το τηλέφωνο

ΕΚΤΌΣ όμως από τα ηλεκτρονικά μηνύματα η ΑΑΔΕ προχωρά και σε τηλεφωνικές κλήσεις προς τους υπόχρεους προκειμένου να τακτοποιήσουν τις φορολογικές τους υποχρεώσεις. Ειδικότερα, στη Διεύθυνση Φορολογικής Συμμόρφωσης αναπτύσσονται ήδη δράσεις τηλεφωνικής επικοινωνίας, που αφορούν αξιολογημένες, βάσει αντικειμενικών κριτηρίων, ομάδες φορολογουμένων και οφειλετών. Για τον λόγο αυτό έχει συσταθεί τηλεφωνικό κέντρο εξερχόμενων κλήσεων, το οποίο στελεχώνεται από υπαλλήλους της Διεύθυνσης, με κύρια αρμοδιότητα την τηλεφωνική επικοινωνία με φορολογούμενους πολίτες και στόχο την επίτευξη εκούσιας συμμόρφωσης ως προς την υποβολή των δηλώσεων και τη συμπερίληψη σε αυτές όλων των δεδομένων, καθώς και την καταβολή των οφειλών.

ΠΗΓΗ: naftemporiki.gr