CRISISMANAGEMENT- ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΚΡΙΣΕΩΝ

ΦΠΑ: Σχεδιάζεται η αυτόματη είσπραξή του αμέσως με τη συναλλαγή
30 Οκτωβρίου, 2024
ΕΤΑΙΡΙΚΗ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ / CORPORATE STRATEGY
31 Οκτωβρίου, 2024
Δείτε τα όλα

CRISISMANAGEMENT- ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΚΡΙΣΕΩΝ

31/10/2024

Ως κίνδυνος μπορεί να οριστεί  οποιοδήποτε γεγονός του οποίου η εμφάνιση επηρεάζει την ικανότητα μιας επιχείρησης να επιτύχει τους στόχους της.

Οι κίνδυνοι μπορούν να ταξινομηθούν ως:

  • Εσωτερικοί, ο οποίοι συνδέονται με αποφάσεις που λαμβάνονται από την επιχείρηση.
  • Εξωτερικοί, οι οποίοι συνδέονται με αβεβαιότητες, χρόνο ή κανονισμούς. Κάθε επιχείρηση αντιμετωπίζει κινδύνους στη διαχείρισή της που συνδέονται με την ανάπτυξη της δραστηριότητάς της .

Διαχείριση κρίσεων είναι η ενδελεχής μελέτη και πρόβλεψη των κινδύνων που ενδέχεται να απειλήσουν μια επιχείρηση/οργανισμό, με σκοπό τη μείωση της αβεβαιότητας και τη λήψη όλων των απαιτούμενων μέτρων και διαδικασιών τόσο πριν, όσο και κατά την διάρκεια αλλά και μετά από την κρίση, ώστε είτε να αποφευχθεί, είτε να αντιμετωπιστεί με τρόπο που να εξασφαλίζει τους ανθρώπους, το περιβάλλον, τους εργαζομένους και την οικονομική θέση της επιχείρησης.

Η επιχείρηση που έχει ασχοληθεί με την διαχείριση κρίσιμων περιστατικών (πριν αυτά συμβούν αλλά και κατά την διάρκεια όπως και μετά το συμβάν) και έχει προετοιμαστεί, αποκτά την ικανότητα να αντιδρά γρήγορα, αποδοτικά και αποτελεσματικά σε απρόοπτες καταστάσεις με σκοπό τον περιορισμό της απειλής για την ανθρώπινη υγεία και ασφάλεια, την απώλεια δημόσιας ή εταιρικής περιουσίας και τις δυσμενείς επιδράσεις στην ομαλή πορεία της επιχείρησης.  Για αυτό η διαχείριση μιας κρίσης ξεκινά πριν καν εμφανιστεί η κρίση, μέσω της πρόληψης και της προετοιμασίας της επιχείρησης και των ανθρώπων της και τερματίζεται όταν έχει επιτευχθεί ο στόχος της ολοκληρωτικής αποκατάστασης της ζημίας και της επαναφοράς της επιχείρησης στην προγενέστερη -ιδανικά- της κρίσης κατάσταση.

Συνεπώς, η διαχείριση κρίσιμων καταστάσεων διαιρείται σε στάδια ανάλογα με τους στόχους που καλείται να εκπληρώσει:

  • Διαχείριση της Πρόληψης. Αναφέρεται στην περίοδο πριν από την εμφάνιση της κρίσης και στόχος είναι η προετοιμασία του οργανισμού αφενός στο να προσδιοριστούν πιθανοί κίνδυνοι και να αναληφθούν οι κατάλληλες πρωτοβουλίες και δράσεις πρόληψης και αποτροπής, και αφετέρου  μέσα από την κατάρτιση πλάνου διαχείρισης κρίσεων. 
  • Διαχείριση της έναρξης και της εξέλιξης της κρίσης. Στόχος, η γρήγορη και αποτελεσματική αντιμετώπιση της κρίσης (σύμφωνα με το καταρτισμένο πλάνο) έτσι ώστε να αντιμετωπιστούν έγκαιρα οι επιπτώσεις και να αποτραπεί η επιδείνωση της κατάστασης.
  • Διαχείριση των επιπτώσεων της κρίσης. Πρόκειται για το στάδιο που αναφέρεται στις ενέργειες για την διευθέτηση των επιπτώσεων από την κρίση με σκοπό την ομαλή επαναφορά της δομής, των συστημάτων και των ανθρώπων σε μια λειτουργική κατάσταση, που θα είναι ίδια ή και βελτιωμένη σε σχέση με την κατάσταση πριν την έναρξη της κρίσης. Αξιολόγηση κατάστασης και συνεχή παρακολούθηση μετά από κρίση, ελέγχοντας αν προχωράει σωστά το πλάνο και το σχέδιο δράσης και αν χρειάζεται αναγκαίες τροποποιήσεις/προσαρμογές.