Απλούστερη η διακοπή εργασιών φορολογουμένων

ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΕΙΣ MME ΜΕΣΩ ΤΑΜΕΙΟΥ ΕΓΓΥΟΔΟΣΙΑΣ ΤΕΠΙΧ ΙΙΙ
1 Νοεμβρίου, 2024
Φορολογικές Υποχρεώσεις Μηνός Νοεμβρίου 2024
1 Νοεμβρίου, 2024
Δείτε τα όλα

Απλούστερη η διακοπή εργασιών φορολογουμένων

01/11/2024

Απόφαση που αφορά πάνω από 100 χιλ. φυσικά και νομικά πρόσωπα

Ψηφιακά και μέσω αυτοματοποιημένης διαδικασίας επαληθεύσεων θα γίνεται, από την προσεχή Δευτέρα, η διακοπή εργασιών φυσικών και νομικών προσώπων ή οντοτήτων, διευκολύνοντας έτσι περισσότερους από 100.000 φορολογούμενους ετησίως, αφού περιορίζεται σημαντικά ο χρόνος διακοπής.

Mε βάση τη σχετική απόφαση του διοικητή της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων Γ. Πιτσιλή, οι δικαιούχοι υποβολής μπορούν πλέον να καταθέσουν το αίτημα για τη διακοπή των εργασιών στην ψηφιακή πύλη myAADE, στη διαδρομή Μητρώο και Επικοινωνία > Αλλαγή Στοιχείων Μητρώου > Διακοπή Εργασιών Επιχείρησης. Επισημαίνεται ότι με την επιτυχή υποβολή της αίτησης διενεργούνται αυτοματοποιημένες επαληθεύσεις από τα πληροφοριακά συστήματα της ΑΑΔΕ, για την εξακρίβωση του χρόνου διακοπής εργασιών.

Στο πλαίσιο αυτό και εφόσον ο αιτούμενος χρόνος διακοπής:

α) επαληθεύεται συστημικά, η διαδικασία ολοκληρώνεται στην ψηφιακή εφαρμογή και εκδίδεται ψηφιακά η Βεβαίωση Διακοπής Εργασιών.

-β) δεν επαληθεύεται συστημικά, δίνεται η δυνατότητα επιλογής στον φορολογούμενο:

–να αποδεχθεί τον προτεινόμενο χρόνο παύσης των εργασιών που προέκυψε από τις επαληθεύσεις ή

–να δρομολογηθεί το αίτημα προς την αρμόδια Υπηρεσία (ΔΟΥ/ΚΕΦΟΔΕ), προκειμένου να αξιολογήσει τους προβαλλόμενους ισχυρισμούς και να ολοκληρώσει τη διαδικασία διακοπής εργασιών, εκδίδοντας σχετική διαπιστωτική πράξη.

Στην ψηφιακή πλατφόρμα

Αξίζει να σημειωθεί ότι η Βεβαίωση Διακοπής Εργασιών αναρτάται στην ψηφιακή πλατφόρμα και κοινοποιείται στον φορολογούμενο σχετική ειδοποίηση μέσω:

–της ψηφιακής πύλης myAADE, στη διαδρομή Μητρώο και Επικοινωνία > Τα Μηνύματά μου,

–myAADEapp,

–ηλεκτρονικού ταχυδρομείου.

Οι φορολογούμενοι που έχουν ήδη υποβάλει αίτημα μέσω της εφαρμογής «Τα Αιτήματά μου» το οποίο δεν έχει ακόμα διεκπεραιωθεί, καλούνται να υποβάλουν εκ νέου το αίτημά τους στη νέα ψηφιακή εφαρμογή.

Θα πρέπει να αναφερθεί ότι από το δικαίωμα υποβολής αιτήματος διακοπής εργασιών στη νέα ψηφιακή πλατφόρμα, σύμφωνα με την ίδια απόφαση του διοικητή της ΑΑΔΕ, εξαιρούνται συγκεκριμένες κατηγορίες φορολογουμένων, καθώς μέσω της ψηφιακής εφαρμογής «Τα Αιτήματά μου» θα πρέπει να συνεχίσουν να υποβάλλονται αιτήματα διακοπής εργασιών που αφορούν:

–φορολογούμενους σε κατάσταση πτώχευσης,

–αποβιώσαντες,

–αιτία επιχειρηματικής μετατροπής.

Ο επικεφαλής της ΑΑΔΕ Γ. Πιτσιλής, αναφερόμενος στο νέο εγχείρημα, υπογράμμισε ότι επειδή η διακοπή εργασιών αποτελεί ορόσημο στον κύκλο των επαγγελματικών και βιοτικών σχέσεων ενός φορολογούμενου ή μιας επιχείρησης, θα πρέπει να ολοκληρώνεται άμεσα, «ώστε να μπορεί ο ενδιαφερόμενος να μεταβεί ομαλά στο επόμενο βήμα – είτε αυτό αφορά τη συνταξιοδότηση είτε ένα νέο κεφάλαιο στην επαγγελματική του δραστηριότητα».

Για το νέο «καθεστώς» που ισχύει από την επόμενη εβδομάδα οι υπόχρεοι μπορούν να πάρουν περισσότερες πληροφορίες επικοινωνώντας με το Κέντρο Εξυπηρέτησης Φορολογουμένων (ΚΕΦ) της ΑΑΔΕ.

Αίτηση – δικαιολογητικά

Είναι αξιοσημείωτο ότι με βάση το ισχύον καθεστώς τα φυσικά πρόσωπα, τα νομικά πρόσωπα και οι νομικές οντότητες, εφόσον δεν έχουν στην κατοχή τους πάγια περιουσιακά στοιχεία ή εμπορεύσιμα, μπορούν να υποβάλουν αίτηση διακοπής εργασιών. Ευθύς αμέσως μετά την υποβολή της αίτησης, αποστέλλουν συνημμένα, μέσω της Εφαρμογής Ψηφιακής Υποδοχής και Διαχείρισης Αιτημάτων, «Τα Αιτήματά μου», τα απαιτούμενα δικαιολογητικά, ενώ σε περίπτωση κατοχής επαγγελματικού αυτοκινήτου από φορολογούμενους φυσικά πρόσωπα συνυποβάλλεται και δήλωση ακινησίας και στοιχείο αυτοπαράδοσης.

Μετά την επιτυχή ολοκλήρωση του ελέγχου της αίτησης-δήλωσης και των συνυποβαλλομένων δικαιολογητικών, ο υπάλληλος της ΔΟΥ αποδέχεται την αίτηση και η διαδικασία ολοκληρώνεται με την ενημέρωση του φορολογικού μητρώου και τη δημιουργία της σχετικής βεβαίωσης. Η ανωτέρω βεβαίωση υπογράφεται ψηφιακά και αναρτάται, μέσω της εφαρμογής e-κοινοποιήσεις, στην ψηφιακή θυρίδα του λογαριασμού του φορολογουμένου.

ΠΗΓΗ: naftemporiki.gr